Pages

Saturday, July 28, 2012

S.O.S


I don’t know how you do this, but for me “cleaning my wardrobe” is one of the most stressfull experiences in my life.
First, I accumulate a lot of clothes because I think that “someday I will use it” and they have a “sentimental value”, I’m a mess HONESTLY! and today I spent a big time cleaning, classifying and complaining against myself,  cause the only guilty of all this is me. BAD :( 

What do you do? Easy resolutions or complicated decisions? Let me know :D

¿Cómo se las ingenian ustedes para deshacerse de lo que sobra en el armario? Para mi, es una de las experiencias más estresantes, porque soy la típica que se auto-convence de “esto me sirve”, “algún día lo voy a necesitar” o “eso tiene un valor sentimental”. 
Honestamente esta experiencia me vuelve loca, y al final siempre me culpo por almacenar demasiadas cosas sin sentido que roban espacio y me desordenan TODO.

¿Consejos? ¿Me estoy complicando por nada?

18 comments:

  1. yeah, it is really difficult!!!
    http://www.trendsection.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. primero pensar más al momento de adquirir algo nuevo (yo no puedo :/) y segundo, que es lo que hago, vender las bellas cosas que no usas por flickr o facebook, así no quedan eternamente guardadas... y bueno, lo que no se vende en un tpo lo regalas:)...

    ReplyDelete
  3. I'm the same way, I always have so much trouble getting rid of clothes, it's sad, ha ha
    http://www.closet-fashionista.com/

    ReplyDelete
  4. I love to organize every once in a while--I can find things I forgot that I even had!! BTW The Killers are my favorite musicians, too!!!!!!

    Loving your blog,
    -Lauren
    http://adornlafemme.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. I spend TOO much time cleaning up my wardrobe. The reason is just like yours, some clothes are too bad to throw away :D So then I always ask third party advice! Believe it or not, it helps!

    Wanna follow each other?
    BLOG | TWITTER | TUMBLR

    ReplyDelete
  6. Good luck with it! I don't organize my wardrobe very often - I hate throwing out my clothes!

    xoxo
    Meera

    ReplyDelete
  7. Pues depende, hay algunas cosas que intento buscarles algún hueco, sobretodo por el valor sentimental o se las doy a alguien para que puedan tener una segunda oportunidad :)
    xoxo

    BlueDressedDoll

    ReplyDelete
  8. yo también tengo problemas con el armario ... nunca tiro nada =( me da penilla

    ReplyDelete
  9. Yo tambien tengo ese problema. Pero si tengo algo que no me lo he puesto en el ultimo año, seguro que no me lo voy a poner al siguiente.
    Besos

    ReplyDelete
  10. totally understand cleaning up the wardrobe is such a hard experience

    -Jessica
    http://www.jumpintopuddles.com

    ReplyDelete
  11. jajajajaja, pues comprar un burro u otro armario complementario y desprenderse de las prendas que no te has puesto en los 2 últimos años, jajajaja!

    Besos rojos ;-)

    ReplyDelete
  12. I always do the same also if I own too many clothes!!!

    ReplyDelete
  13. Love it! You are very inspiring dear.I just discovered your blog and really like it.! I just shared Nail Polish Addiction on my blog. If you have a minute, I would love to hear your comment.
    Also, let me know if you want us to follow each other. I will definitely follow you back...

    Blow a Rainbow
    Blow a Rainbow on Facebook
    O.X.Y.G.E.N.on Facebook
    Blow a Rainbow on Bloglovin
    Blow a Rainbow on Pinterest
    Blow a Rainbow on Lookbook
    Blow a Rainbow on Tumblr

    Have a great day!

    ReplyDelete
  14. I'm exactly the same!!! i hate cleaning out my wardrobe and i do everything i can to avoid it! A lot of things have sentimental value for me.. I actually read about a way that is supposed to make de-cluttering less stressful, and I will share it with you! I havent tried it yet, but it looks pretty good to me!

    http://fengshui.about.com/od/clearyourcluttertips/ss/feng-shui-clutter-clearing-system-prepare.htm

    and just follow the steps! eek!

    Have a great day cutie, and i wish you luck with your wardrobe cleaning!

    ReplyDelete
  15. hahaha me pasa lo mismo! todo lo guardo
    te aconsejo que lo que no uses lo guardes,pero no en el closet,ponlo en una bolsa y guardalo en alguna bodega o en una pieza que no sea tuya
    asi cuando las vuelves a ver en un tiempo mas ya no te da tanto la sensacion de necesitarlos!

    ReplyDelete
  16. Yo soy de la idea de que si no lo he usado en un año se va, es verdad, si hay algo que no has usado durante todo un año lo más probable es que no lo uses nuevamente, además que uno siempre se está comprando ropa así que tampoco es tan terrible, creo que hasta ahora nunca me he arrepentido de botar o regalar algo.

    Muchos saludos!

    ReplyDelete
  17. yo lo mando todo a casa de mis padres jajaja de ahí fue que los sneakers del otro día sobrevivieron, lo malo de esa solución es que si ya vives con tus padres pues entonces tendrás qe seguir sufriendo ese suplicio de "se queda o se va" es muy durooo!!!

    ReplyDelete

Smile

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...