Pages

Saturday, November 5, 2011

Give me long days in the sun





I am a totally hair lover, and since all my childhood my mom cut it, when I grew up I decided to use it long. I had it very long some years ago, but then I cut it again :(

Almost one year ago I cut it for the last time, I was trying to keep it healthy cutting my tips every month, but we must admit that  being cutting  it every month is not the best plan to make it grow up.

Lately I’ve been using new products to care my hair, vitamins, products with no silicons and non tested on animals (that is another new obsession) coconut oil, macadamia oil and castor oil (that is the name, but isn’t a real castor oil ;)

What about you? what do you do for your hair?


Cuando era pequeña mi mamá mantenía mi cabello muy muy corto y eso me provocaba mucha tristeza. Desde que yo comencé a administrar mi cabellera ha sido siempre larga, e incluso hace unos años alcanzó mi cintura :) pero luego lo corté más o menos a la mitad de mi espalda y lo mantuve a ese límite; procurando cortar las puntas mensualmente pero eso lo hacía cada vez más y más corto.

Desde mi último corte de puntas ha pasado un año (o al menos uno casi exacto) ya que me di cuenta que si lo cortaba todos los meses jamás recuperaría el largo de mis sueños. Me he vuelto muy precavida, porque además tengo poquísimo cabello y temo que si lo maltrato en exceso algún día quedaré calva :(

Mis mejores amigos por estos días son mis vitaminas, aceite de coco, aceite de ricino, aceite de macadamia; además procuro evitar las siliconas y por nada del mundo utilizo productos testeados en animales :) Así que bueno, mi pelo no tendrá sus puntas totalmente perfectas, pero al menos brilla y está tan suave como la seda.


¿Qué haces tú por tu pelo? ¿Algún secreto?

Nos vemos.

35 comments:

  1. I love long hair, too! I have not cut my hair in a very long time, but I trim it regularly. My hair is quite long now. These pictures are gorgeous!

    xoxo
    Meera

    ReplyDelete
  2. Gorgeous gorgeous shots! Such lovely coloring.
    And whoa, super long hair!

    xx Grace
    Dream-Boating

    ReplyDelete
  3. My mom was the same way, when I was little she had my hair cut SO short! So now I hate getting my hair cut. I only get a trim every once in a while, the last one was probably March or something... XD
    http://www.closet-fashionista.com/

    ReplyDelete
  4. Mascarilla día si día también =)

    Kate

    ReplyDelete
  5. OMG! these shots are amazing and great light and colours!
    bisous marilia

    ReplyDelete
  6. Wow, those photos are beautiful!
    x

    ReplyDelete
  7. Wonderful photos!
    I love long hair, too. It was a huge step for me to cut it short!

    ReplyDelete
  8. ¡¡Qué fotos tan bonitas!! Yo ahora estoy pensando en cortármelo...

    Besos rojos ;-)

    ReplyDelete
  9. I used to cut my hair when it grew longer. But I'm now keeping it long.

    ReplyDelete
  10. Qué fotos más bonitas!!!! Yo con mi pelo no mucho, mascarilla y serum para que no epse encrespe que sino.... Buffff!!!

    Por cierto, ya puedes ir al armario de tu madre y "robarle" esa chaqueta tweet que dices que tiene... Queremos verlaaaaa!!!!

    Un besote!!!!

    ReplyDelete
  11. great post, love your blog!!
    the effect on the picures make it feel like a dream!
    STYLE DECORUM

    ReplyDelete
  12. adore these photos- you look gorgeous love the composition of them, and your hair!xx

    ReplyDelete
  13. cool photos!i am a new fashion blogger from indonesia living in singapore :) i really like your blog. i will really appreciate & it will be an honor to have u as my blog member.

    and of course i will folback!:D also, u can mention me anytime on twitter @tiodang if you want me to check out your latest post & leave a comment ^^ ,please list me on twitter, so i will know u're my follower!! ;)

    i've just recommend your post to google!u can check it! that's what u got if you keep in touch with my blog too!! hope u will do the same ^^
    u can contact me at : cheeringwinda@yahoo.com

    ReplyDelete
  14. Amazing pics!! your hair looks gorgeous. I love my hair too and try to take good care of it :) xx

    ReplyDelete
  15. wow, really nice blog!!!
    and here a little copy and paste text from me.
    hope you'll have a look at my blog too.
    i'm following you now- hope you'll do the same for me.

    hello<3
    I have a new post...it's a

    GIVEAWAY !!!

    it's a sweet MACARON and CHANEL giveaway!
    please have a look!

    lovely greets
    maren anita <3

    www.fashion-meets-art.com

    ReplyDelete
  16. so inspiring pics! love long hair to

    ReplyDelete
  17. la verdad que no cuido mi pelo tanto como debiera, creo que he tenido suerte con la genética capilar. Tengo el pelo liso y fino y ahora lo llevo largo aunque siempre me dan ganas de cortármelo ;)
    Un besito,
    Sandra.

    ReplyDelete
  18. I buy really great hair care products and that's about it. I hardly ever get my hair cut, because they products are so good, the hair is healthy even on the ends!
    I used Tigi Bedhead products, which are quite a lot more expensive than regular shampoos and conditioners but totally worth it!

    fashionatemybrains.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. wow great hair!!!! i use hair mask twice a week!!!!
    i <3 your blog!!! i'd loved it if we followed each other!!!!
    xxx
    naiad
    http://stateofgracebynaiad.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Yo sufrí lo mismo con mi pelo, mi mamá me lo cortó como niño y me traumé. Amo tenerlo largo pero la verdad si se me ha caído mucho porque uso luces muy claras. Lo mejor para que crezca y mantenerlo lindo es cortar las puntas cada 4 meses mínimo. Lo demás está perfecto. Lindas fotos.Kisses from www.stylepicture.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. yo nuuunca lo cepillo, tiene como 9 años que boté los cepillos y no me hacen falta, y tmbien me lo dejo crecer por periodos muuuy largo, me lo "corto" una vez al año y nada más para darle un poco de forma :)

    ReplyDelete
  22. I don't use heat that often... but other than that I don't do any special. Do you have any specific products to recommend?

    ReplyDelete
  23. wow hun, your photos are beautiful! i wish i had long hair like yours!!!!! i really want it to be longer and thicker, but i dont think thats gonna happen =[ plus it tangles horribly after the shower!
    i hope you have an amazing day! :D

    ReplyDelete
  24. Tienes un pelazo increíble! Preciosas fotos :)
    Yo no suelo utilizar nada a excepción de todos los domingos de las semanas usar mascarilla que contiene aceite de almendras y dejarlo reposar unos 10 minutos...se queda tannn suuuave :)

    Muchos besitos desde amayaT. (:

    ReplyDelete
  25. Lindas fotos... No mantengo el cabello tan largo por el cuidado que este lleva pero el tuyo esta genial. Ya te sigo pasate por mi blog y me dices que tal... Besoos
    http://expresateydiviertete.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Qué bonito el color del cielo : )

    Besos desde
    http://yoavogueytuacalifornia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Ive been growing my hair as well, its going so slow lol I wish it was a few inches longer!

    ReplyDelete
  28. my same story!!!! :D my father used to cut my hair very very short....and just lately I decided to let them grow!!! I love long hair...when I was a child i was so sad I couldn't make a braid like all my friends...

    ReplyDelete
  29. Hace un anio yo tenia el cabello muy largo! Lo mas largo que lo he tenido en mi vida Y de repente me lo corte super corto. Me gusta el cabello corto pero me encanta ver cabellos muy largos! El termino medio me aburre! Me gusta o muy largo o muy corto! Pero creo voy a crecerlo otra vez ;)

    ReplyDelete
  30. Lovely pics! I wish my hair would grow :(

    ReplyDelete
  31. Im with you on the long hair!!

    Thanks so much for your comment, check out my new post if you like : )
    www.baublesandbangles.blogspot.com
    www.rosivintage.etsy.com
    -Stephanie

    ReplyDelete

Smile

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...